vrijdag, november 03, 2006

Landschapsfotografie was nieuw voor mij, dat wil zeggen, natuurlijk heb ik wel eens vakantiekiekjes gemaakt van een mooi bergmeer enzo maar het leek nooit ergens op. Nu is het me wel gelukt en de manier van werken past ook bij me. Verstedelijking heb ik natuurlijk maar voor een heel klein deel kunnen onderzoeken, maar dat deel (een deel) dat voor mij heel dichtbij is en me raakt heb ik wel in beeld kunnen brengen voor m'n gevoel. En dat is het feit dat het landschap wordt ingeruild voor een soort bakstenen bunker, sommige delen van Vathorst lijken op naoorlogse 'revolutiebouw'. Horizontaal en verticaal: baksteen, rozerode en grijze baksteen. En natuurlijk asfalt. Om het voor de moderne stedeling wat op te leuken maakt men tegenwoordig groen, blauw en roze asfalt ... Voor bomen is nauwelijks plaats, daar zijn de tuinen te klein en de straten te smal voor. Hier en daar is een park of plantsoen gepland.