maandag, oktober 26, 2009

dinsdagmiddag

Ik moet nog maar eens benadrukken het een heel bewuste keus is om tot nu toe geen interieurs hier te plaatsen, simpelweg zodat niemand bij wie ik binnen kom om te fotograferen verwachtingen heeft over waar ik in geïnteresseerd ben.

Het zal me maar gebeuren: blijkt dat ik vooral fotografeer hoe het bankstel geplaatst is, dan gaat men nadenken over het eigen interieur! En voordat ik langskom flink poetsen en schuiven... weg karakteristieke zithoek.

Vaak reageren mensen op mijn verzoek hun interieur te fotograferen met: "oh, maar bij mij is er niets bijzonders te zien". Eigenlijk zijn dat de leukste huizen voor mij, waar bijvoorbeeld nog de originele keukens te vinden zijn, of waar flink vertimmerd is, maar dan zo'n 20 of 30 jaar geleden. En dat is pas echt interessant...

Hoewel de meeste foto's op deze blog met verschillende camera's zijn gemaakt, vooral digitaal - soms zelfs met mijn mobieltje, zijn ze wel degelijk doordacht. En al zijn het technisch gezien niet altijd de beste beelden, ze geven wel mijn visie op een aspect van onze wijk, meer mijn gevoel, mijn "woonbeleving", de dinsdagmiddag...

Soms als ik aan het fotograferen ben zie ik iets leuks, en dat moet dan toch even op de foto. Zoals een poes die op de verwarming ligt te spinnen...