dinsdag, april 07, 2009

dag 013:



Toen wij in 1995 hier net woonden kwam er heel regelmatig een stel eenden over ons plein wandelen, soms scharrelden ze zelfs wat rond bij onze voordeur. Ik vond dat ongelooflijk leuk, en toen er vanochtend tijdens het fotograferen eentje op z'n gemak over het fietspad kuierde moest 'ie op de foto. Geen goeie foto, wel een leuke herinnering aan luid gekwaak onder ons raam.



Een eindje verderop bij het groendepot meende ik eerst dat iemand z'n tuinafval (en meer) naast de bak gemikt had. Toen ik wat beter keek zag ik dat het een hut is / wordt / is geweest. Ik ben gek op hutten en zal proberen in m'n archief een foto te vinden van een prachtexemplaar dat ooit op ons veldje stond. Het witte ding rechts is de kapotte tuinstoel die ik vorige week achter een plein of twee verderop zag liggen; heeft 'ie toch nog een bestemming gevonden ;)