dinsdag, april 14, 2009

dag 020: waarom?


Als ik ergens sta te fotograferen maken volwassenen wel eens een opmerking of een grapje over mijn onderwerp. Kinderen niet, die vragen steevast "waarom maak jij daar een foto van?"




Eigenlijk maak ik alleen maar foto's omdat ik iets mooi vind. Dat er vaak een tweede reden is waarom ik iets mooi vind gaat voor kinderen meestal te ver: iets is mooi of niet.
Deze muur vind ik niet alleen mooi vanwege het samenspel tussen het jonge groen en de - bewerkte - muur; het mooie aan deze muur vind ik bovendien dat jongeren blij waren met het vlak waarop ze zich konden uitleven, waar wij als bewoners dan weer niet blij mee waren en ik herinner me nog een bestuursvergadering van de Groenstichting waarin besloten werd een heg voor zo'n gevel te plaatsen want dat scheen te helpen. Wat mij betreft is de opzet geslaagd, want het levert een prachtig beeld op van de verschillende manieren waarop verschillende groepen ergens mee om (willen) gaan. Het jongetje vond het geloof ik toch wel wat vreemd, zo'n mevrouw die een foto maakt van iets wat niet mag...

Ik was niet tevreden over de eerste foto die ik van deze muur maakte, dus heb ik het opnieuw geprobeerd.